you better run for your life if you can, little girl

jag har ju funderat ett tag på att börja ta mig ut och jogga lite varje dag. eller åtminstone varannan dag. så imorse när syrran sa att hon tänkte ta en tur i elljusspåret så kände jag genast att just idag var en bra tidpunkt att börja. jag var förstås inställd på att jag skulle klara ungefär 100 meter innan jag skulle ge upp. konditionen har väl aldrig varit på topp om man ska uttrycka det milt.

men jag snörade på mig mammas träningsskor och gav mig ut i det fina vädret tillsammans med systeryster. och faktum är att alla dessa friskis&svettispass verkade ha gett konditionen en liten spark i baken. det blev säkert en kilometer eller två, utan att stanna en enda gång. och det låter kanske inte så mycket, men för att vara jag så är det nästintill sensationellt.

ikväll blir det 13-årskalas för lilla ida (jag fattar inte att hon har blivit så stor!) och imorgon blir det antingen stockholm eller pluggdag. kan inte riktigt bestämma mig. första alternativet tilltalar mig mest, men nånstans i bakhuvudet och i maggropen känner jag att alternativ två nog är det rätta. vi får se helt enkelt.

beatles - run for your life


Postat av: Nina

hej hej sandra, vad roligt att du också har varit i farten. Bra jobbat också! :)Jag borde också ta en tur utomhus. Vi får se om jag vaknar upp imorn bitti och känner mig peppad. ;)



Hoppas du har det jättebra i Norrköping. Ska redan hem imorn? Ha det tiptop!

2009-04-10 @ 18:21:47
URL: http://bynina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0