jag har blanka golv, luften går att andas

'jag kan sova nu, jag har diskat och torkat
jag har slipat mina knivar och ute blåser dammet
låt det blåsa, låt det blåsa'
/lars winnerbäck.

det bästa med att vara ensam hemma är hur lätt det går att städa när man är själv. det är bara att snickra ihop en spellista med pepplåtar, och sedan sätta igång. det är ganska trevligt till och med.

och det allra allra bästa med att städa, vet ni vad det är? det är när lägenheten till slut är fin igen, all disk står i skåpen och lyser med sin renhet, fina fönsterlampan är tänd och jag kan sitta i soffan och titta på love actually och äta choklad och bara känna hur duktig jag har varit. då mår jag bra.

då gör det inte så mycket att jag har missat en av de sista sommardagarna för det här året.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0