music is my boyfriend

stulen från http://noparty.blogg.se

30 questions about your top 30! (lastfm)
http://www.lastfm.se/user/midnattssaga

1. How did you get into 29? vapnet. jag minns inte riktigt, men det var väl så att man hörde kalla mig och kunde (till skillnad från resten av sverige) förstå vad den faktiskt handlade om, och inte bara fastna vid textraden "kalla mig cp, kalla mig bög".  
2. What was the first song you ever heard by 22? emil jensen. det var nog den läskiga stalker-låten. längs hörnen.
3. How many albums by 13 do you own? the smiths. har bara ett enda fysiskt album, pinsamt nog. louder than bombs. men jag har resten i datorn!
4. What is your favorite song by 5? hello saferide. uj vad svårt. lund kanske. eller loneliness is not better when you're alone.
5. What is your favorite song by 15? timo räisänen. jag gillar hans cover av about you now. men av hans egna blir det nog sweet marie eller fear no darkness promised child.
6. Is there a song by 6 that makes you happy? kent. nja jag vet inte riktigt. gladlåtar är väl inte deras specialitet kanske.
7. What is your favorite song by 10? morrissey. hm. boxers kanske. eller you're the one for me fatty.  
8. What is a good memory you have involving 30? weeping willows. när jag och jesper råkade gå på en konsert med dem och vi trodde att det skulle vara någon dålig gubbrock men insåg ganska snabbt att det var riktigt förbannat bra.
9. Is there a song by 19 that makes you happy? loke. man blir ju glad av de flesta av hans låtar, haha! men schyssta killens sång är ju kanske oslagbar.
10. How many times have you seen 26 live? elin sigvardsson. har inte sett henne live än, faktiskt.
11. What is the first song you ever heard by 23? belle & sebastian. det var ju get me away from here i'm dying. jag får fortfarande lite nostalgirysningar när jag hör den.
12. What is your favorite album by 11? billie the vision & the dancers. deras första album var ju helt klart bäst. i was so unpopular in school, and now they're giving me this beautiful bicycle.
13. Who is a favorite member of 1? the beatles. john lennon är och förblir min favorit!
14. Have you ever seen 14 live? håkan hellström. ja, några gånger. typ.. 4 eller 5 tror jag.
15. What is a good memory involving 27? lasse lindh. när jag och jesper överraskade linnea med hans spelning på kulturnatten i norrköping. det var typ 100 pers i publiken, men det var en av de mysigaste spelningar jag har varit på, och jag har aldrig sett linnea så uppriktigt glad som hon var då. det var vackert.
16. What is your favorite song by 16? the ark. det måste vara the most radical thing to do. men så svårt att välja... calleth you cometh i och it takes a fool to remain sane är ju också odödliga klassiker.
17. What is your favorite album by 18? john lennon. hm. imagine eller double fantasy.
18. What is your favorite song by 21? glasvegas. åh. flowers and football tops. utan tvekan.
19. What is the first song you ever heard by 25? laurel music. det var dreams and lies.
20. What is your favorite album by 2? lars winnerbäck. dans med svåra steg, helt klart. snyggaste omslaget och bästa texterna och alla dessa minnen. det går inte att säga något annat.
21. What is you favorite song by 3? laakso. åh, svårt. the death of us och high drama skulle jag tro.
22. What is you favorite song by 8? anna ternheim. ååh. a french love såklart.
23. How many times have you seen 17 live? monkey swallows the universe. sorgligt nog hann de splittras innan jag ens hade fått upp ögonen för dem.
24. What is the worst song by 12? ani difranco. oj. vad svårt. hon är ju så ojämn. ena stunden är hon genialisk bara för att i nästa stund överraska med en riktig skitlåt. jag kan faktiskt inte säga vilken hennes sämsta är. bästa hade varit lättare!
25. What was the first song you ever heard by 28? melissa horn. det var nog hanna.
26. What is you favorite album by 7? the fratellis. costello music är ju oslagbar.
27. What is your favorite song by 24? jessica stendahl. uj. always around you. om man inte får välja love-låten?
28. Is there a song by 9 that makes you happy? simon & garfunkel. det finns ju många. men cecilia och i am a rock blir jag definitivt glad av.
29. What is your favorite album by 4? speedmarket avenue. way better now är ett fantastiskt album.
30. How many albums do you own by 20? markus krunegård. ett, om man inte räknar med laakso.

Postat av: Moa

åh, klart du får sno! visst var den kul? och du ser ut att ha rätt fina svar där:)



och angående pete doherty, SKA DU SE HAN I DECEMBER? galet avundsjuk är jag!!!!! åh. men han kanske spelar dont look back into the sun :D han spelade ju den på p&l i år:)

2009-08-10 @ 14:27:58
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Frida

oh, den måste jag sno! om jag får? :)

2009-08-10 @ 18:45:33
URL: http://heyfrida.blogg.se/
Postat av: marina

sv; jovisst kan jag det! ;)

jag bakar faktiskt paj mest för att få äta vaniljsåsen xD

2009-08-11 @ 10:53:20
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: Mr Oppgulp

Men ikke noe Hidden Cameras blant topp 30?

2009-08-11 @ 14:41:20
URL: http://www.oppgulp.com/
Postat av: Catharina

åh vad roligt. den tänker jag också sno!

2009-08-15 @ 17:21:51
URL: http://ancawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0