i'm just sitting here watching the wheels go round and round

en av mina favoritsysselsättningar är ju som bekant att sno listor av marina. så det gör jag idag.

1. Vad lyssnar du på just nu?
jens lekman - maple leaves

2. Nämn en låt som gör dig ledsen.
lars winnerbäck - tidvis

3. Vilken är världens mest störiga låt?
åh. får man bara välja en? boten anna har en självklar nominering.

4. Favoritband/artist, of all time?
the beatles såklart.

5. Band/artist du nyligen upptäckt?
m. ward har jag visserligen vetat om ganska länge, men jag har nyligen insett hur bra han är.

6. Bästa kvinnliga röst?
svårt att säga. men jag är väldigt svag för annika norlin. (aka hello saferide/säkert)

7. Bästa manliga röst?
det beror på. men john lennon, ola salo och lars winnerbäck är självklara favoriter.

8. Vilken musikstil lyssnar du mest på?
typ svensk pop, indie, 60-tal. skulle jag säga.

9. Vad lyssnar du på när du vill bli glad?
the fratellis tror jag. man kan ju omöjligt sitta still till flathead.

10. Vad lyssnar du på när du vill lugna ner dig?
sigur ros

11. Senaste konserten?
lars winnerbäck den 2 december. det var fint.

12. Vem eller vilka lyssnar du på mest just nu?
ganska mycket blandspellistor faktiskt, men enligt min lastfm-sida så har jag de senaste 7 dagarna lyssnat mest på josé gonzalez, iron & wine, the smiths, joni mitchell och the beatles.

13. Mest hatade bandet/artisten?
öh. det finns alldeles för många. men pernilla wahlgren & co är väl ganska långt ner på listan.

14. Låt som får dig att tänka?
det mesta med lars winnerbäck, mest för att det ligger så otroligt mycket minnen i hans musik. rent textmässigt kanske emil jensen är den som genererar mest tankeverksamhet. och vapnet. viktiga texter.

15. Har du någonsin dejtat en musiker?
haha! det kanske man kan säga, det beror ju lite på hur man ser det. fast ingen känd sådan.

16. Önskar du att du var musiker?
jag önskar att jag var lite bättre på gitarr och att jag kunde spela lite fler instrument. men annars kan man ju nästan säga att jag är musiker. beroende på hur man ser det, som sagt.

17. Bästa tjejbandet?
lyssnar inte på så fasligt mycket tjejband. men sahara hotnights är ju okej ibland. the pipettes också.

18. Senaste låt du hörde på radio/cd etc.

jag lyssnar aldrig på radio.

19. Vad tycker du om klassisk musik?
det kan vara fint om man är på humör. men jag avskyr när de spelar klassisk musik på flygplan innan man lyfter. det gör mig sjukt stressad och panikslagen. lite för mycket titanic-känsla. klassisk musik för att underlätta döden liksom. nä.

20. Vad tycker du om countrymusik?
en del country är bra. dolly parton kan vara bra till exempel. jag gillar INTE jill johnsson-country.

21. Vad tycker du om death metal?
blä.

22. Senaste STORA bandet du såg live?
cliff richard & the shadows i november. det var häftigt.

23. Lyssnar du på musik på främmande språk?
nja. har lyssnat på lite kinesisk indiepop, men inte överdrivet mycket.

24. Om du var ett instrument, vad skulle du vara?
kompgitarr tror jag. ganska viktig för helheten men står inte i centrum.

25. Lyssnar du på radio?
aldrig. det sa jag ju. 

26. Gillar du MTV?
nej. när jag var 11 kanske. nu finns det inget där för mig. 

27. Har du träffat någon känd musiker?

nja. träffade henric de la cour en gång. han var lång.

28. Vilken låt beskriver dina känslor just nu?
the killers - mr brightside

29. Låt(ar) som beskriver ditt liv?
lars winnerbäck - varning för ras
håkan hellström - vi två, 17 år

30. Kan du namnet på alla bandmedlemmar du lyssnar på just nu?
the holloways... nä, knappast. kan inte ett enda namn där, haha!

31. Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?
salem al fakir tror jag. han verkar så söt och snäll och äkta.

32. Favorit filmsoundtrack?
svårt. dött lopp mellan juno, festival och the boat that rocked. ja, och så across the universe såklart, av uppenbara skäl.

33. Vad lyssnar dina föräldrar på?
ganska mycket likt det jag lyssnar på. mycket 60-tal. beatles, cliff richard & the shadows, small faces, och typ allt annat som var bra då. de gillar winnerbäck också, en naturlig bieffekt av att ha en dotter som hängde upp hela sin ungdom på hans texter.

34. Vad lyssnar du på precis NU?
en spellista. just nu spelas the holloways - generator.

35. Använder du bandtröjor?
jag har en jäkla massa bandtröjor som jag tyckte var jätteviktigt att köpa just då, men som jag inte använder längre. beatleströjorna använder jag dock. och the libertines-tröjan.

Postat av: Elvira

M. Ward flyttade nyligen in i mitt hjärta. Permanent.

2009-12-21 @ 17:25:33
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: LSD.se-Therese

Kul lista, jag snor den :)

Angående, det du sa om Krunegård/Laakso, så har jag aldrig vart något huge-laaksofan, och tycker krunegårds första skiva är vääääldigt mycket bättre än allt laakso gjort... :)

2009-12-25 @ 22:39:17
URL: http://typlsd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0