good old viggo

det är väl knappast någon hemlighet att jag är lite sådär naivt förälskad i viggo mortensen. inte nog med att han är världens snyggaste karl (trots att han fyllt 50), han är också den mest fantastiske skådespelare jag har sett. han går in totalt i sina roller på ett sätt som jag aldrig sett någon annan göra. det finns inte ett spår kvar av viggo i varken aragorn eller någon annan roll han gjort. han lämnar viggo utanför, för att helt och hållet förvandlas till karaktären han ska spela. helt fantastiskt!

ikväll har jag och jesper tittat på filmen good. viggo spelar en söt, något nördig författare som av någon anledning rycks in bland nazisterna under andra världskriget, utan att egentligen veta vad som händer. återigen drabbas jag av insikten att viggo är en av världens mest underskattade skådespelare. så många olika roller jag har sett honom spela, och ingen är den andra lik. och han klarar allt med bravur. jag är imponerad. filmen är också välgjord och intressant, även om det kanske egentligen inte händer så mycket. men jag tycker ju om den sortens filmer.

hur som helst. se den!


Postat av: Elvira

Den har jag missat helt. Får ta och hålla ögonen öppna efter den i fortsättningen.

2009-12-11 @ 23:31:55
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Marina

Viggo är bra, grymt bra! Jag vill se the road, den verkar otroligt gripande och hemsk men så väldans bra!



Fast jag kan ju inte förneka att Johnny Depp är den bästa skådespelaren (och snyggaste mannen) i hela världen enligt mig. sedan ligger ju inte Kevin Costner och Anthony Hopikns såå långte efter. Kevin är dock halvsnygg och anthony är inte snygg nånstans, men han ser ut som en ledsam farfar (utom i hannibal obviously)och det tycker jag är så himla fint.



förlåt. totalspammar med inget. puss!

2009-12-12 @ 00:30:47
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0