i never realized you wrote such bloody awful poetry



det knepiga är aldrig att göra det rätta
nej, det knepiga är att det som känns rätt i vinruset
sällan är det rätta på badrumsgolvet

-

du såg ett par som knullade på kyrkogården
en fantastisk paradox tyckte du, och tog på mitt lår
i månljus
(och vinrus)
blir de dåliga idéerna ofta lite bättre
glömde jag, och gav dig allt jag inte borde

-

decemberstjärnor och luciatärnor
men det enda ljuset i mörkret är ändå
hur det alltid är du som förlorar i slutändan

 

/s. stendahl 091213


Postat av: Elvira

Dina ord får alltid mina fingrar att börja klia och handen att sakna greppet av att hålla i en penna. Jag hoppas att du sparar det du skriver någonstans, sådant är alltid fint att ha kvar.

2009-12-13 @ 23:31:08
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Moa

såfintsåfint!

2009-12-14 @ 07:02:44
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0