som ett kliande svidande skavsår är den tomhet som kvarstår

dagens överraskning: mamma ringde vid halv nio imorse och undrade om jag hade något särskilt för mig idag.
(- sitta och tycka synd om mig själv för att jag är alldeles för ensam?)
det behövde jag i alla fall inte göra. för tre timmar senare kom hon och storasyster tulliki och trampade nere vid porten! blir man inte så himla glad av sånt? joo.

vi har sprungit omkring på stan, ätit lasagne på café gränden och glass i hamnen. (körsbär och marsipan-choklad. fantastiskt!) och haft allmänt trevligt. det var dagens bästa!

men nu när de har åkt så smyger sig tomheten på igen. det är det värsta med att folk hälsar på: det slutar alltid med att de åker iväg igen.

då är det tur att man har en karin som släpar iväg en till gymmet så att man får annat att tänka på! idag blir nämligen dagen då jag köper ett kombinerat gym/jympa-kort på friskis&svettis, om allt går vägen. nu ska här tränas ordentligt! om jag lyckas ta mig upp ur soffan vill säga...


Postat av: Marina

absolut! :D

Robert Plant är en stor favorit! :)



& jag tror allt att du kommer lyckas med soff-problemet och ta dig iväg ;)

2009-07-18 @ 01:25:48
URL: http://everpresentpast.blogg.se/
Postat av: Evelina

körsbärsglass kan nog vara bland det bästa som finns. fast det står inte att finna någonstans alls i den här stan.

2009-07-21 @ 22:31:04
URL: http://letmedisappear.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0