att fånga en fjäril

jag går omkring med fjärilar i magen och en känsla av att jag är nervös. det är lite märkligt. det enda som händer är ju att min lilla ida kommer hit imorgon, och henne behöver jag ju inte vara nervös för. eller hur?

har städat och fixat hela morgonen och har en hel drös med saker kvar att göra idag. det slog mig att det nog är därför jag är nervös. i och med idas ankomst så börjar det kännas att jag ska åka hem snart. och när jag städar och fixar och förbereder så är det lätt hänt att jag istället börjar tänka på att packa. är tvungen att säga till mig själv på skarpen helahela tiden att jag inte får börja packa riktigt än. efter helgen är det tillåtet.

solen skiner, himlen är blå och jag är glad. idag är för övrigt min sista dag i ensamhet i det här huset. det ska firas med en english breakfast till lunch. i trädgården kanske. det finns inget bättre.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0