new moon

det var skönt att vakna idag och inse att gårdagen bara var en väldig svacka. nu känns allting bra igen. brabrabra.

jag har varit duktig och tagit en långpromenad till tewkesbury. måste dessvärre erkänna att jag köpte ett par böcker där. bok nummer två och tre ur twilight-serien, trots att jag inte ens tyckte att första boken var något bra. jag hatar när jag gör sånt! men det var ju "buy one, get one free" och jag hittade inga andra roliga böcker... så det blev så. jag skämdes en liten stund, men kom över det ganska snabbt. sedan kände jag att eftersom det är fredag så ska jag tamejtusan unna mig en kanelbulle! gick in på tesco, valde mycket noggrannt mellan diverse olika bakverk och bestämde mig slutligen för den finaste kanelbullen jag kunde hitta. jag var så nöjd! gick hela vägen hem igen, med böcker och kanelbulle i en påse och såg fram emot att få gosa ner mig under täcket för en riktig läseftermiddag.

för det första: författaren till de förbaskade twilight-böckerna skriver som en kratta och jag stör ihjäl mig på henne. ändå har jag redan läst 100 sidor. jag avskyr när sådant händer.

för det andra: den fina kanelbullen innehöll russin. RUSSIN! förlåt om jag upprepar mig men: VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ENGELSMÄNNEN? har de verkligen inga smaklökar?

jag är djupt besviken.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0