so what does your father do?

idag kom familjens vänner från australien på besök. de ska vara här i en vecka, som jag har förstått det. de var lite roliga, pratade med en dialekt som jag förstod ungefär hälften av. och frågvisa var de. det blev lite korsförhör som mest gick ut på vad min far gör. jag tycker att det är lite fascinerande att folk i andra länder har det som standardfråga när de träffar nya människor, som om det bildar en uppfattning om vem jag är. underligt är det också när de inte överhuvudtaget nämner min mor. och då pratar vi ändå västvärlden, (hm, australien, vart tusan placerar man det egentligen? det är ju inte västvärlden på kartan direkt.. men jag kategoriserar det ändå som väst. vad tycker ni?) det samhälle som ska föreställa det mer jämställda. fascinerande.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0