sol, trädgårdar och födelsedagsdilemman

solen skiner fortfarande och det gör mig gladgladglad. men det är bäst att ta vara på det lilla man får, för till helgen ska det bli skitväder igen. det gör mig ju mindre glad. men idag är det i alla fall finväder och det firas med att sitta i trädgården med the reader. boken alltså. jag måste se filmen nån gång.

känns som att jag har tusen saker att göra men ändå kan jag inte riktigt komma på ett enda konkret måste. då blir det så svårt att börja. väntar på att lakanen ska torka, sen väntar veckans jobbigaste: bädda owens säng. som jag redan nämnt vid något tillfälle så är den större än en vanlig dubbelsäng och den har ett stort täcke istället för två vanliga. inte roligt alls.
det blev ingen långpromenad idag pga tidsbrist. imorgon fyller bethan 14. jag ska ge henne ett presentkort på republic, en av hennes favoritklädaffärer. hoppas hon blir glad. har funderingar på att baka något också, men det innebär i så fall att långpromenad uteblir även imorgon, sista fina dagen. ja ni ser vilka dilemman jag brottas med här om dagarna!

nu ska jag nog sätta mig i solen och läsa en stund till.


en liten del av trädgården som passar alldeles ypperligt för tisdagsläsning i solen...


Postat av: Ida

Mysigt, här regnar det så jag ägnar mig åt läsning innomhus istället och flyttpackning :)



jag saknar dig också, hur mycket som helst <3

2009-06-02 @ 15:45:25
URL: http://hittaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0