we might as well be strangers

nu sitter jag vid pappas gamla stationära dator i norrköping och blir alldeles nostalgisk av att titta igenom min gamla musikmapp. det finns så mycket musik här som jag hade glömt bort! en hel del pinsamheter om man säger så.. eller vad sägs om bröderna djup - vi bor på landet? min granne skickade den till mig vid något tillfälle när jag var deppig, och jäklar vad jag skrattade. den är så hemsk att man inte kan låta bli att tycka om den.

men jag hittade en del bra grejer också. keane till exempel. jag vet inte varför, men på senare tid har jag litegrann tyckt illa om dem. med rätta kanske, för deras senaste album har väl inte varit så mycket att hänga i julgranen. men deras första!! ååh.
jag tänker alltid på första året på gymnasiet när jag hör den, då jag och annapanna hade vår första sleepover. hon hade köpt den här skivan och jag hade köpt lars winnerbäcks vatten under broarna. vi lyssnade massor på de där skivorna, och så beställde vi köttfärspizza och tittade på massa film. det var tider det! gud vad jag saknar henne.

nostalgi på hög nivå alltså:





(återigen det här med liveinspelningar.. måste lära mig hur man lägger in musik på annat sätt. någon som vet?)

Postat av: anna

åh min makaron!

Jag saknar dig också!

Du bor i varje muffin jag äter :)



återträff i påsk då :)

2009-03-21 @ 14:00:51
URL: http://pluttanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0