äppelöga

christopher sanders nyutsläppta soloalbum är grymt bra! jag gillar särskilt hans astrid lindgren-tolkningar. fattig bonddräng ger mig rysningar. på ett bra sätt. duetten äppelöga med anna järvinen är också underbar. seså, spring iväg och köp nu!

annars är jag sjukt trött. har verkligen hållt igång hela dagen. imorgon fyller tim 60 år, så jag har tänkt tillbringa morgondagen med att baka. det betydde att jag försökte göra både måndagssysslorna och tisdagssysslorna idag. det resulterade i en utmattad sandra. så nu vet ni.
(idag är himlen klarblå för första gången sen jag kom hit. och jag har inte hunnit sätta en fot utanför dörren på hela dagen. jag som har så mycket fritid annars... ibland blir jag så trött på mitt ironiska liv.)


de vet inte vad pärlsocker är här för övrigt. det var inte helt lätt att förklara för sara över telefon att "sockret ser ut lite som strössel, fast runt typ". hon hittade det inte, för er som undrade. 
jag ska göra små chokladkakor (utan pärlsocker nu då) och antagligen en kladdkaka också. eller sockerkaka. tigerkaka kanske? oj, nu blev det mycket på en gång. får se vad jag känner för imorgon helt enkelt.  


Postat av: sofiee

du missade det fina vädre i mars-april :S



pärlsocker finns inte i england! haha Det var typ de första Annica sa till mig när jag kom. samma sak med jäst! det finns dock torrjäst!

2009-05-12 @ 12:53:48
URL: http://plingo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0