bank holiday

idag är det nån slags bank holiday, det vill säga, alla är lediga från jobbet. utom jag då. jag växlar mellan irritation och... nåt annat. grejen är ju att jag egentligen inte jobbar. jag städar litegrann varje dag. det tar typ en timme. vissa dagar lite mer, beroende på vad som står på schemat. sen lagar jag lite mat på kvällen. och för detta får jag 1000 kr i veckan. varför ska jag irritera mig på att jag inte får vara ledig en röd dag?

jag har redan gjort mitt idag, jag har dammsugit nedervåningen. tappade visserligen dammsugaren på stortån så att jag nästan trodde att jag hade brutit den. men den klarade sig och nu är jag klar. det enda som återstår är varje dags ångestmoment: middagen. men den brukar ju alltid gå bra den också. så egentligen är jag ju faktiskt ledig nu.

så varför ska jag irritera mig?
bättre att fokusera på de där £75 jag får på fredag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0