bloody bristol

när jag var i england förra gången så bodde jag hos en värdmamma som jobbade ganska mycket i bristol. och varje gång hon skulle dit så sa hon "and i have to go to bloody bristol..." och varje gång hon överhuvudtaget nämnde bristol så var det alltid ett bloody framför. det tyckte jag alltid var lite roligt.

idag har jag varit där. jag lyckades hitta från tågstationen till cabot circus (gigantiskt shoppingcentrum, kanske det största jag har besökt i hela mitt liv) med lite hjälp av en telefon och en jesper som satt i sverige och guidade mig med hjälp av google map eller nåt liknande. det blev lite kaotiskt, men efter några omvägar kom jag slutligen fram.

väl där träffade jag carolin och sofie. vi sprang omkring i en jäkla massa affärer och åt lunch på (utanför) pret-a-manger.



efter att den här enda bilden togs, så bestämde sig mitt kamerabatteri för att det var dags att gå och lägga sig. så det här är det enda bildbeviset på att jag varit i bristol. (om man nu kan kalla det för bildbevis när jag inte själv är med på bilden, haha!)

det var trevligt i alla fall. jag köpte två poptröjor (bild kommer kanske imorgon, om jag orkar) och lite skivor till jesper och lite födelsedagspresent till bethan. känns bra. nu behöver jag inte spendera pengar på ett tag.

när jag kom hem så var det så underbart väder att jag, sara och tim åt korvgryta i trädgården. första gången i år, tydligen. missy kom och satte sig på den fjärde stolen. det såg så komiskt ut, jag önskade verkligen att jag hade kameran där.. mysig dag helt enkelt. jag känner mig glad inombords. tänk vad lite solsken kan göra!

Postat av: Ida

låter som en bra dag :) synd att batteriet dog, hade gärna sett mer bilder.

2009-05-23 @ 22:35:46
URL: http://hittaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0