enlightened and left-wing indeed

åh, har precis tittat på svt's partiledardebatt. jag älskar partiledardebatter. jag älskar att vänstersidan alltid har de bästa, vettiga argumenten, och jag älskar att högersidan alltid slingrar sig undan och ger otydliga svar. jag älskar att lars ohly alltid säger mitt i prick vad jag känner. jag älskar att både han och maria wetterstrand är mer kunniga än vad hela alliansen är tillsammans.

däremot kan jag ju säga att jag avskyr att människor i allmänhet inte inser att alliansens politik är rentav farlig, att människor i allmänhet låter sig luras av fredrik reinfeldts "vackra ögon" och inte förstår att han är en ulv i fårakläder. jag avskyr att jan björklund är den läskigaste människa jag vet och det faktum att han har överhuvudtaget en gnutta makt är en direkt fara för samhället.

jag skulle kunna hålla på i all evighet och kommentera hela debatten. men det ska jag inte göra. se den själva istället! gå in på www.svt.se. där nånstans hittar ni den. agenda heter programmet.

jag kan inte annat än hoppas att folket tar sitt förnuft till fånga nästa val. tänk lite längre än näsan räcker, så inser ni ganska snabbt att en rödgrön regering är det enda rätta!

Postat av: Linn

Amen Sister! :)

2009-05-20 @ 20:16:29
URL: http://linkanblinkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0