this is england.

jag förundras över att mjölkbudet svänger förbi med mjölk i glasflaskor, tre morgnar i veckan.
jag förundras över att trädgårdsmästaren pratar med mig som om vi alltid känt varann.
jag förundras över att man överhuvudtaget HAR trädgårdsmästare.
jag förundras över att kyrkklockorna sköts manuellt. med mänskliga klockringare!
jag förundras över att inte alla engelsmän älskar the beatles.

jag har mycket att lära verkar det som.

Postat av: Ida

det kan nog vara svårt att förstå deras kultur ibland... eller andra kulturer överhuvudtaget. hoppas allt är bra med dig ändå, jag saknar dig här hemma <3

2009-05-07 @ 19:41:22
URL: http://hittaida.blogg.se/
Postat av: Behm

haha samma här ^^ plus att det är obligatoriskt att ge alla som jobbar för en trädgårsmästare/hovlsagare/byggarbetare kaffe lr te trots att dom kanske bara är där i en halvtimme...

2009-05-08 @ 11:17:11
URL: http://copperglow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0