i was born to start a revolution

någon mer än jag som totalt glömt bort att the arks första album we are the ark faktiskt är jävligt bra? jag har varit så insnöad på album nummer två (in lust we trust) de senaste åren, att jag helt sonika förträngt att de gjort ett första album. alla vet väl att it takes a fool to remain sane kanske är en av världens mest genialiska låtar, men kommer någon ihåg laurel wreath? this sad bouquet? ojoj, det här är högstadienostalgi på hög nivå. jag smäller av!

en sak har åtminstone förändrats sedan högstadiet.


i ain't too proud to bow
i ain't too proud to kneel
i ain't too proud for any gesture
that is meaningless to me


Postat av: Moa

jag säger bara BOTTLENECK BARBITURATE! så sjukt fin att man smälter. (klyshigt nog)

2009-11-10 @ 18:54:06
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Elvira

Deras första album är det jag har lyssnat på mest, och jag upptäckte inte det andra albumet förens ett par år senare (var insöad på massor av andra band under den tiden). Tycker det är synd att de ändrade sitt sound så pass mycket att det blev mer spex än känsla, som många av deras tidigare låtar har.

2009-11-12 @ 14:50:44
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0