but when he walks, when he talks, he drives himself so crazy

i september 2007 åkte jag till england för första gången. jag var au pair i en liten stad som heter winchester och ligger ungefär en halvtimmes tågresa från southampton. i winchester fanns världens bästa pub, the railway inn hette den. på fredagkvällar hade de indietema där. lonely hearts club night. det var varje veckas höjdpunkt. det var grymma liveband som spelade, och sedan fanns det fantastiska DJ's som spelade indie hela natten.

en kväll när jag var där så spelade ett band som hette parka. jag tyckte de var helt grymma live. men deras musik verkar omöjlig att få tag på (jag har försökt utan framgångar i två år liksom).

men idag hittade jag ett klipp på youtube. lycka!

lyssna på det här. brittisk indie, yeih! det gillar vi ju!



Postat av: Elvira

(sv) Jag måste vara en utav de få som inte har sett den filmen. Eller, okej, när den kom vet jag att jag såg den men det minns jag inte mycket av. Nästa gång jag ser den i en butik som säljer dvd:er måste jag köpa den.

2009-10-05 @ 23:15:15
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/
Postat av: Catharina

de finns på spotify. :) tyckte att jag kände igen namnet, och när jag såg videon kom jag ihåg varför. bra grejer!

2009-10-06 @ 11:26:58
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: Moa

Det där lät ju riktigt bra! Och Lonely Hearts Club Night, bara namnet får mig att vilja vara där för resten av livet.

2009-10-06 @ 12:30:31
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0