evighet eller bara ögonblick




1.
du ville bara glömma omvärlden en stund
men omvärlden ville inte låta sig ignoreras
och plötsligt satt du där med byxorna nere
förvirringen gnagde och du
önskade inget hellre än att minnas


2.
hon drog visst med dig i sitt fall
ända ner till botten föll ni
svettig hand mot svettig kropp
kanske var det rätt men kanske var det
helt fel


3.
ett överdrivet neurotiskt
erotiskt ögonblick
vid en busshållsplats, en tickande bomb
evighet eller ögonblickskänslor det kan vara svårt
att avgöra men du önskade att klockan (likt ditt hjärta) skulle
sluta slå.


/sandra stendahl. oktober09


Postat av: Elvira

Jag tror att jag kommer att repetera mig återigen, men du skriver så bra att jag nästan börjar svära. Och det är en komplimang.

2009-10-06 @ 22:44:39
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0