om du repar upp historien fast den är så dum

jag vill egentligen inte säga något om det här. jag blir bara så arg. men det går ju inte att låta bli. jag ska försöka fatta mig kort dock, annars flyger jag väl i taket innan jag hunnit publicera inlägget.

jimmie åkesson (SD) är ett kräk, till att börja med. stödjer du hans och sverigedemokraternas politik är du död i mina ögon. jag är inte stolt över det - jag sätter nämligen en viss ära i att tillhöra en politisk ideologi som behandlar alla människor som jämlikar osv. men det vi måste inse är att sverigedemokraterna med j. åkesson i spetsen, anser att människors värde går att bestämma utifrån vilken hudfärg de har, vilken gud de tror på, och vilket land som står i deras födelsebevis. 'är du svensk? välkommen till himmelriket. är du iranier? då kan du dra åt helvete.' det går att dra paralleller till nazityskland i all evighet.

att sverigedemokraterna nu (äntligen) offentliggjort sina egentliga avsikter, visat sitt rätta ansikte, det måste i alla fall ses som något ytterst positivt. nu har vi det skrivet svart på vitt: SD's hjärtefråga handlar inte om någon förändrad integrationspolitik, som de länge försökt hävda. den handlar helt rakt på sak om att driva ut muslimer från sverige. skönt, måste jag säga, att de inte försöker lura svenska folket till att tro att så inte är fallet. nu måste vi alla hjälpas åt att se till att dessa kräk inte tar sig in i riksdagen i valet 2010!

men det slutar ju inte där. tyvärr framgår det tydligt av jan björklunds (FP) uttalande i aftonbladet idag, att han inte tar avstånd från de här åsikterna. han vill inte låta sig intervjuas för artikeln, men lämnar en skriftlig kommentar. såhär säger han: "Att piska upp en hatstämning mot vissa grupper i Sverige kan bara leda till att motsättningarna i vårt samhälle ökar. Tonläget är osmakligt."

"tonläget är osmakligt." okej. så jan björklund, du menar alltså att dessa åsikter är helt legitima, sålänge de är välformulerade?! åh, jag var rädd för dig redan innan, du har knappast förbättrat din ställning i mina ögon.
nej. detta innebär, kära vänner, att främlingsfientligheten redan finns i riksdagen. och värre ändå: den finns redan i regeringen!

och kom ihåg det här nu: om man på fullaste allvar bedriver sådan här politik eller ens sympatiserar med människorna som driver den här politiken, så förtjänar man verkligen inte att bli behandlad på något annat sätt än som kräk. och om ni vill förhindra att vi får uppleva hitlers nazityskland en gång till - bojkotta både sverigedemokraterna och folkpartiet i valet 2010!


Postat av: Jesper

Vi skyller allt dåligt på muslimerna, bara vi skickar bort muslimerna så blir allt bra i det här landet, för det är dom som begår alla brott och slukar alla skattepengar. Det är löjligt, och vad som är ännu värre är ju att folk går på det. Människor skulle behöva läsa mer historia och samhällskunskap!

2009-10-20 @ 11:36:08
URL: http://pipeymcgraw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0