rave on, it's a crazy feeling

jag hade i ärlighetens namn glömt bort litegrann hur bra buddy holly-musikalen var. men nu är jag återupplyst. det känns bra.

det var en intensiv dag igår, kan man säga. först skola mellan 9-12, och sedan hann jag hem för att byta om och packa om väskan, och sedan bar det av till stockholm med ida & jonathan. i stockholm var det bilköer. det tyckte inte bilmotorn om, så vattnet började koka och ryka och vi blev stående på en bro ett tag. det var tråkigt. sen körde vi vilse några gånger och allting verkade gå emot oss.

men sedan, efter en nachotallrik på taco bar, blev det dags att bege oss mot göta lejon. och det var ju värt allt krångel såklart. lyckorus på hög nivå. åh herregud, ni måste ju se den, ni som inte gjort det än.

efteråt träffade vi finaste syster i baren och det var mysigt att träffa henne igen, även om det bara blev en liten stund. när det blev dags att åka hem, fick vi gå mot bilen i ösregnet under (i mitt fall) ett rosa/lila barnparaply från filmstadens hittelåda. det var fint, helt enkelt.



Postat av: Elvira

Vet att min morsa även är sugen på att se den musikalen, så jag hoppashoppas att det kan bli av innan den slutar att köras.

2009-10-09 @ 16:24:47
URL: http://elefantbyxor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0