before it breaks

YES! efter en dag som började dåligt med att jesper åkte till norberg (igen...) och att jag glömde ställa klockan så att jag försov mig och missade bussen till dagens lektion, så är jag faktiskt under rådande omständigheter riktigt nöjd. jag tog tillfället i akt och skrev klart den förbannade komparativa analysen som jag haft hängande efter mig i sisådär ett par veckors tid. nu är den äntligen inlämnad och jag kommer att få rester så att det skriker om det, men då vet jag åtminstone vad jag ska åtgärda. och det känns så himla bra. nu ska jag bara fundera över hur tusan jag ska klara kursen i vilken jag fortfarande inte varit på en enda lektion. men det ska väl lösa sig. det brukar det ju göra till slut.

MEN. nu infinner sig en liten tomhet. jag har haft fullt upp i ett par timmar med analysskrivande, så jag har inte hunnit reflektera över att jag är ensam tills imorgon kväll. nu smyger det sig på. förr tyckte jag om att vara ensam, men nu får jag renodlade panikattacker varje gång. jag klarar bara inte av det. fullkomligt ologiskt, men jag antar att det är ännu en bieffekt av graviditeten. så nu behöver jag tips från er; vad kan jag göra för att få tiden att gå? vad kan jag göra för att glömma bort att jag är ensam och istället vara glad och tillfreds? filmtips eller vad som helst duger. jag är desperat.

Postat av: Elvira

av någon konstig anledning har jag fått svårare att spendera allt för många dagar helt själv nu när jag har flyttat hemifrån. och inte hjälper det att jag ännu inte lärt känna någon som bor i samma stad som mig. och några filmtips? hm... winter passing, up, paris, je t'aime, benny & joon... det var några i alla fall. :)

2010-04-08 @ 16:32:56
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Marina

Om jag varit du skulle jag sett på någon awesome serie som, How I met Your mother, Vänner eller Big bang Theory. Något som får dig att skratta :) kanske laga en middag som tar lång tid men är jäkligt god, läsa en bok eller två, leta upp nya fantastiska bloggar, upptäcka tumblr, sätt på en skiva och dansa loss (lite försiktigt såklart) städa till hög musik, sova, skriv ett brev/mejl till mig ;) haha eller ta en promenad?

något kan du nog hitta på :) saknar dig, puss!

2010-04-09 @ 08:00:16
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0