dagens tips:

kvällsunderhållning kan vara en svår nöt att knäcka ibland. eftersom det sällan är något bra på tv och alla filmer i filmhyllan redan setts åtskilliga gånger, brukar det ofta sluta med att jag och jesper hamnar framför en varsin dator och lyssnar på musik ur varsina hörlurar. (varsina? kan man verkligen säga så?) hur som helst, ganska tråkigt, eller hur?

så vi har infört en ny form av kvällsunderhållning på skallbergsgatan 10a, nämligen högläsning. det är fantastiskt mysigt och givande! just nu läser vi högt ur maria svelands bitterfittan, en helt fantastisk bok för övrigt, som alla människor borde läsa. jag vet att jag pratat om den tidigare, men jag kan inte nog poängtera hur genialisk den är. förstår ni hur fenomenalt det är att någon kan skriva på ett så underhållande och suveränt sätt om både politik, föräldraskap och kärlek?

på det här sättet lyckas jag även få jesper att läsa den. jag har försökt, men han har tidigare varit så anti, trots att jag varit övertygad om att han skulle älska den. (anledningen till att han varit så anti är säkerligen för att bokens omslag är väldigt väldigt rosa och omanligt. han är inte stereotypiskt manlig i vanliga fall, men det verkar bara inte ligga i mäns natur att kunna läsa rosa böcker?) och det visade sig ju ganska snabbt att jag hade rätt hela tiden: han älskar den.

min poäng är: ni borde alla testa det här med högläsning. en läsupplevelse är alltid underbar i sig, men den blir ännu mer underbar när man kan dela den med någon annan.


Postat av: martina

låter mysigt med högläsning. och jag ska försöka komma ihåg att läsa den boken någon gång :)

2010-04-21 @ 16:53:43
URL: http://martinav.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0