have you ever heard a song?

eftersom mina förväntningar på the arks nya album in full regalia, var bottenlåga, så blev det faktiskt inte en besvikelse för mig som det verkar ha blivit för många andra. de kommer aldrig mer i närheten av sin storhetstid 03/04, men jag tycker faktiskt att det här albumet var bättre än de senaste två. inte mycket bättre, men ändock. in full regalia innehåller faktiskt några riktigt intressanta låtar, både musikaliskt och textmässigt. det finns knappast någon it takes a fool to remain sane-hit, men handen på hjärtat - vem hade väntat sig det?

dock måste jag påpeka att jag inte är överförtjust i de sista låtarna på skivan. lite för mycket 70-talshårdrock, vilket absolut inte per automatik MÅSTE vara fel, men.. det blev det. mittenspåren är helt klart bäst enligt min smak: singing 'bout the city, have you ever heard a song? och publicity seeking rockers. klart sämst var i alla fall all those days, vilken jag var tvungen att helt enkelt hoppa över, trots att man egentligen inte får göra så.

men jag tror att skivan har potential att växa. skulle vara intressant att få se dem live i sommar, the ark gör sig trots allt allra bäst på en utomhusscen en sommarkväll.


Postat av: Elvira

själv är jag inget stort fan av den skivan de släppte -04, utan föredrar deras första. det är en utav de skivor som jag lyssnade på när mitt musikintresse började på riktigt och en utav de skivor som är en del av min musikhistoria. "have you ever heard a song?" är en utav mina favoriter från deras senaste.

2010-04-27 @ 21:06:52
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: MidnattsSvammel

Älskar singin´ about the city och jag måste hålla med om att All those days inte är så intressant. Jag gillar i och för sig 70-tals soundet på skivan och gillar låtar som I'll have my way with you frankie och Hygiene squad. The ark är ju som sagt absolut bäst live och ska nog ta mig till en eller flera spelningar till sommaren.

2010-04-29 @ 20:19:24
URL: http://midnattssvammel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0