åh uppsala, vad var jag nånsin för dig?

innan idag hade jag aldrig varit i uppsala. (jo, en gång, men då satt jag på en bänk mitt i natten och väntade på en buss i 3 timmar. räknas inte.) men idag har jag varit där på riktigt. jag blev lite förälskad om jag ska vara ärlig. jag fick lite norrköpingskänsla. det var fint.

vi åt fin restaurangmat på en uteservering, hamnade mitt i ett bröllop i domkyrkan (brudgummen såg ut som den största fjant jag sett på länge. lite som "trey" i sex&thecity. fast ännu fjantigare.), vandrade runt på kyrkogården, smälte bort i värmen, åkte lite sightseeing och tittade på fina bostadsområden, provade festis med fläder/hallonsmak (vilket var minst sagt intressant.)... det var en himla fin dag helt enkelt.

jag vill bo i uppsala.

Postat av: Elvira

åh, vad härligt att höra att du fastnade så för Uppsala. själv bodde jag ju där tills jag var 14 och har planer på att flytta tillbaka inom en inte allt för lång framtid.

2010-08-15 @ 11:03:07
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0