jag undrar om du nån gång är tillbaks dit igen och kanske undrar över mig?

jodå, det gjorde susen. har numera en söt blå liten kompaktkamera som får plats i fickan och jag mår plötsligt mycket bättre. eller? ibland mår jag lite illa över materialismen som uppenbarligen existerar även hos mig trots att jag försökt undvika det. förbannat.

under den lilla sedvanliga kvällspromenaden gick vi idag en lite annan väg än vi brukar. vi rörde oss i delar av staden som för mig associeras med en väldigt speciell tid, och det väckte en hel del minnen. och kanske lite hopp om att vissa saker kanske förr eller senare ordnar upp sig. jag vill väldigt gärna tro det.



men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem
där är himlen lite närmre för mig
där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt
dit kan jag gå och sakna dig
dit kan jag gå och sakna dig

Postat av: Elvira

jag måste ta och gå runt och fota lite i Norrköping snart, känns det som. Ställena som jag har rört mig vid och förmodligen kommer minnas även om tio år har gått.

2010-08-26 @ 09:51:52
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Jonta

Tänkte på er i förrgår när vi var inne i city. Jag tänkte att Jeppe skulle trivas här nere, här spelar de Libertines, Kooks, Razorlight och The Soft Pack(!) på VINYL i högtalarna på gallerian. Men nån Sandramusik har jag inte hört :P



Kram!

2010-08-26 @ 14:36:51
URL: http://medijoker.blogg.se/
Postat av: Jesper

Jonathan: Musikansvarige i gallerian verkar vara en klok person. The Soft Pack var verkligen överraskande, men som sagt ett mycket klokt val!

2010-08-26 @ 20:11:05
URL: http://pipeymcgraw.blogg.se/
Postat av: Ida

Ja det hoppas jag med. Världen vore nog alldeles för grym annars.



Den senaste veckan har det varit alldeles för varmt, jag tror aldrig jag har svettats så mycket i hela mitt liv. Det gäller att dricka mycket vatten. Men annars är det bra med oss. Vi börjar bli hemmastadda och vi försöker lära oss språket genom att läsa Kalle och chokladfabriken :)



Jag förstår att du börjar bli trött på att vänta, du har trots allt burit runt på knodden i snart nio månader, får hoppas att du inte går över tiden.



Puss & Kram!

2010-08-26 @ 21:00:36
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Anja

Förstår precis vad du menar. Jag besökte min gamla hemstad för ett tag sen och går man i de kvarter som någon gång har betytt ngt speciellt (bra eller dåligt) så väck känslorna till liv igen. Hoppas att det ordnar sig för dig!



Sv: Eller hur?! Å ena sidan så längtar jag men å andra sidan så vet jag inte om jag vill se den. Hoppas så mycket att de inte sabbar den känsla som boken förmedlar. Murakami är ändå ett geni i skrivkonsten, ingen tvekan om saken.

2010-08-27 @ 05:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0