dream baby dream

idag har jag träffat en läskig läkare på vårdcentralen angående mina "häftiga" acneproblem (hans ord, inte mina). han stirrade på mig ett bra tag utan att säga något (jag blir så illa till mods av sådant. okej, se mig gärna i ögonen, men PRATA GÄRNA MED MIG samtidigt?) och så gick han igenom alla möjliga preparat, men inget av dem var särskilt kompatibelt med graviditet och amning. efter att ha konstaterat att det inte fanns något han kunde eller vågade göra så fick jag slutligen en remiss till hudkliniken, märkt med ordet "angeläget". vi får se vad som händer i fortsättningen. jag vill bara slippa se ut som quasimodo i ansiktet, men jag antar att det inte finns så mycket att göra åt saken just nu.

black tambourine borde ni lyssna på förresten. lagom skitigt sådär.

Postat av: Elvira

det är irriterande och förödmjukande när människor beter sig så. själv har jag sedan ca fem år tillbaka haft stora utslag som blommat upp i ansiktet till och från och hoppades på att kunna få mer klarhet i vad det var (och hur jag kan förhindra dem), men hudläkaren jag var till sa mest "det är många tjejer i din ålder som får det som annars har en bra hälsa". hans konstaterade hjälpte inte särskilt mycket, om man säger så.

2010-08-20 @ 16:36:08
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0