försvarstal

det var verkligen inte min mening att med föregående inlägg trampa någon på fötterna. självklart finns det fördelar med att vara äldre förälder också - det sa jag aldrig något om. jag har inte heller några fördomar mot äldre föräldrar. jag har åsikter om hur vissa föräldrar (då särskilt kvinnor) tycker att man måste vara och göra på ett visst sätt för att räknas som en bra mamma. och det är ett faktum, inte en fördom, eftersom jag fått det slängt i ansiktet några gånger.

det enda jag försökte säga var att man inte per automatik är oansvarig och en dålig förälder bara för att man är ung och inte har en månadsinkomst på över 30000 kr. det går att uppfostra ett barn ändå, och det går att göra det minst lika bra.

vad bra, då har vi rett ut det!

Postat av: Elvira

min mamma var 21, skulle fylla 22, när hon fick mig. hon är den jag står närmast och mycket av det beror på att hon alltid har haft enkelt att relatera till hur jag känner, tänker och uppfattar saker. och våran relation hade förmodligen inte varit som den är om hon hade varit ex. tio år äldre. det är både jag och min mamma väldigt säkra på.

2010-08-17 @ 23:58:57
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du trampade inte på mina tår utan det jag ville göra dig uppmärksam på är att du är ganska så fördomsfull själv mot andra. Om man vill att ens egna val ska respekteras så tycker jag att man börjar med att respektera andras utan att raljera eller tillskriva dom egenheter som man antar att dom har. Jag var dessutom inte lastgammal när jag fick barn så det handlar inte om mig personligen det jag skriver till dig.



En föräldraförmåga (bland många andra!) är att ge ekonomisk trygghet.Alla får göra som dom vill när det kommer till att försörja sig själv och sina barn men man ska vara medveten om att det påverkar livssituationen hur man har det ekonomiskt. Det handlar inte bara om när barnet är nyfött utan även genom skolgång och in i barnets egna vuxenliv. Att kunna försörja sin familj genom lön är en viktig skyddsfaktor. Naturligtvis inte det enda som påverkar hur det går men en viktig grund.



Det var allt från mig!

2010-08-19 @ 11:32:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0