15 your dreams

jag tillbringade större delen av min ungdom med att drömma om något större. jag visste aldrig vad det var, det där. bara att jag ville dit. bara att jag inte ville vara där jag befann mig. bara att jag inte var nöjd.

men med åldern kom insikten om att livet inte tar någon paus i väntan på att jag ska bli nöjd. livet fortsätter hela tiden, vare sig jag vill eller inte. och om jag hela tiden går omkring och drömmer om "något större" utan att ens veta vad det är - vad blir mitt liv då värt i slutändan? och då insåg jag vad "något större" var. att finna glädje och lycka i vardagen. helt ärligt kan jag inte tänka mig något vackrare.

naturligtvis har jag fortfarande drömmar. det måste man ha. jag drömmer om att se min son växa upp och bli en egen individ. jag drömmer om att skriva och ge ut en roman. jag drömmer om att få leva lycklig och frisk tillsammans med min familj (åh herregud vad klyschigt allt det här låter, men klyschor är ju som bekant bara sanningar som upprepats många gånger) och jag drömmer om att aldrig glömma bort att "något större" redan finns här, i varje ögonblick.

Postat av: fifi

Jag känner igen mig själv där. Under tonåren skulle jag "bli något", jag kunde inte nöja mig med att bli vuxen och ha det bra, utan jag skulle bli något alldeles särskilt, bli någon. Tur att sånt där kan ändras, nu är jag nöjd med vardagslivet jag lever, även om jag såklart fortfarande har drömmar.

2010-12-01 @ 19:29:44
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0