18 your favorite birthday

födelsedagarna var ju alltid magiska när man var liten. det var långt innan åldersnojan satte in och det var fortfarande underbart att få vara i centrum. jag minns tydligt en födelsedag, kanske var det min sjunde, då allt doftade jordgubbar. det här är konstigt, för jag fyller år i februari och vad jag vet är det väl ganska knepigt att få tag på jordgubbar den tiden på året. kanske var det en konstgjord doft, men jag minns tydligt att det doftade jordgubbar hela dagen. jag hade kalas för mina kompisar och mamma hade lyckats sy ihop någon slags tyllhistoria med rosor av silkespapper som hon hängde upp på väggen ovanför min stol. jag fick känslan av att jag var en prinsessa på en tron. i present fick jag disneyfilmen om robin hood. jag tror att den dagen kvalificerar sig som min bästa födelsedag. inte för att något särskilt hände egentligen. bara jordgubbsdoften. den var magisk.


Postat av: Elvira

Själv minns jag en födelsedag då jag frågade mamma om jag inte fortfarande kunde vara hur gammal det nu var som jag var dagen innan (jag tror att jag var fem och hade fyllt sex). Det är den enda gången som jag hade åldersnoja hittills, haha.

2010-12-13 @ 10:28:33
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0