20 this month

december började med att jesper (och lilla mormor) fyllde år. vi julstädade och julpyntade och lade in sill och lyssnade på julmusik och man kan säga att jag aldrig haft så mycket julkänslor som i år. ida & jonathan kom hem från spanien en liten sväng och det var fint på ett sätt som jag aldrig vågat hoppas på.

men så hände det ofattbara som fortfarande egentligen inte är min sak att offentliggöra. jag kan säga att en textrad från herr winnerbäck har gått runtrunt i mitt huvud de senaste dagarna: en elegi för alla sorger den här hösten handlade om, för en mor som sjuknade in och för ett barn som aldrig kom. fast tvärtom. samtidigt låg min far under operationskniven för hjärtats skull och som den berömda grädden på det äckliga moset försökte en galning spränga sig själv och andra i luften i stockholm och det var väl bara att tacka alla högre krafter för att han var klantig nog att bara ta död på sig själv. och ja, det var de julkänslorna.

och efter den totalvändningen kommer nog december med största sannolikhet att präglas av oro, sorg och förlamande trötthet. tyvärr.


Postat av: moa

ett hjärta från mig till dig. förlora inte hoppet bara, hoppet är viktigast.

2010-12-15 @ 23:13:13
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0