and he has brought you fistfuls of teenage nightmares

ani difranco - parameters.
läskig, men åh jag får gåshud av den sortens poesi.
ani vet hur man använder ord.

-

förresten behöver jag er hjälp.
jag har bestämt mig för att ge mig själv en julklapp: en viss summa pengar att spendera på cdon eller adlibris.
jag vill ha boktips boktips boktips.


(www.weheartit.com)


Postat av: Catharina

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson.



En liten hattaffär på hörnet av Marita Conlon-McKenna.



Att tro på Mister Pip av Lloyd Jones.



Mannen som älskade Yngve av Tore Renberg.

2010-12-27 @ 22:07:19
URL: http://ancawi.blogg.se/
Postat av: Anja

Just Kids av Patti Smith

Lyrics of Leonard Cohen

De fattiga i Lodz av Steve Sem-Sandberg.



Jag har inte läst hela Howl av Allen Ginsberg, men den ska vara jättebra.

2010-12-28 @ 12:13:16
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Fifi

Då kan jag rekommendera "Tusen små bitar" av James Frey, mycket bättre och råare skriven än de flesta missbruksskildringar!



Jag kan knappt vänta på att få upp det där Pingugymmet, det är så sött att jag smälter, det kommer nog att bli konkurrens om det...



Jag har absolut ingenting emot att man klär sin baby i sådana kläder vid särskilda tillfällen, det är ju bara coolt, men det finns så många vardagsplagg som ser ut som trista vuxenkläder, hur praktiska kan de vara?



Vi får väl se om det blir en pojke i rosa eller en girlie girl...

2010-12-29 @ 11:47:19
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: moa

Åh, underbar bild. Jag älskar gamla klassiker, du har säkert läst en massa sådant redan, men typ Robinson Crusoe, Oliver Twist, och vad som helst av Shakespeare, Oscar Wilde, Ernest Hemingway, John Steinbeck (möss&människor är nog min favoritbok nånsin!) och så vidare.



Sen är jag ju svag för romantiska historier också, som PS I love you. Såg filmen innan jag läste boken, men älskar boken hundra gånger mer. Så fin!



Jag hade tänkt att läsa Just Kids av Patti Smith någon dag också, den är säkert bra. Biografier överhuvudtaget tycker jag är väldigt intressant, någon gång i framtiden ska jag ta tag och läsa den nyutkommna om Olof Palme!



(om du har lust får du gärna ge lite boktips tillbaks, hoho vill ha mycket mycket mycket böcker i hyllan!!!)

2011-01-02 @ 00:37:41
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0