det sägs att efter regnet kommer solen fram igen, men det hjälper sällan dom som har blivit våta

jag såg maia hirasawa på kulturkammaren i norrköping, långt innan hon blev särskilt känd. det här innebär ju också att jag såg henne långt innan hon lade sig till med den tråkiga diva-attityd som jag uppmärksammat hos henne de senaste åren. då var hon söt som socker, blyg och ödmjukt vacker. musiken var likadan. nu känns både hon och musiken lite fejk, tyvärr.

men. hon har nyligen släppt en ep med låtar på svenska. och det här gillar jag faktiskt betydligt mycket bättre än när hon försöker sjunga på engelska. det här känns faktiskt... äkta. och jag villvillvill verkligen tycka om henne i fortsättningen. så maia - sjung på svenska för tusan!

den här låten (svenska versionen som ursprungligen är framförd av björn afzelius) är ju fin från första början. och jag gillar det här arrangemanget. känslan kommer fram. tummen upp!



Postat av: Moa

Åh håller med! Älskade henne förr, nu känner jag ingenting när jag lyssnar på henne, men dom svenska låtarna! Så fint. Hon kommer tillbaks:)



Och som ett litet svar på din kommentar: TACK! Den kommentaren gjorde mig löjligt glad och värme mig här i vintermörkret. Jag gillar din blogg också, det gör jag verkligen. Du skriver så fint. :)

2010-02-03 @ 17:21:41
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Moa

(och din header säger ju allt egentligen -KOOL PERSON!)

2010-02-03 @ 17:22:03
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0