a cup of tea, dear?

jag älskar att gå i second hand-affärer. egentligen borde man göra som min syster - köpa allting begagnat. tänk vad mycket pengar man sparar, tänk vad bra för miljön och tänk vad mycket speciella grejer man kan hitta till hemmet! en upptäckt jag gjort alldeles nyligen är att porslinsavdelningen är löjligt intressant. idag gjorde vi ett superfynd på västerås stadsmission. en underbar teservis i retrostil från... 70-talet kanske?

 

allt detta fick vi för 50 kr! när vi kom hem kollade vi upp märket, och det visade sig att servisen är tillverkad i england, och att märket midwinter inte är så jäkla billigt. en enda assiett kostar egentligen närmare 150 kr! fyndigt värre, eller hur?

jag hittade även 4 pocketböcker för 5 kr styck.
- hjärtdjur av herta müller
- under det rosa täcket av nina björk
- när ellen ville ha barn av laura zigman
- det fattas en tärning av johanna thydell

sånt här gör mig så barnsligt lycklig!


Postat av: moa

GUD VAD FINT!

2010-07-31 @ 02:03:42
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0