so fuck the shit and sign the list

det är tur att marina finns och fyller i roliga listor som jag kan sno när jag är sängliggandes med spagettikropp och sammandragningar. den här handlar om böcker!

Vilken bok i dina hyllor har du haft längst? 
folk och rövare i kamomilla stad kanske? haha! fast den står inte framme. 

Vad läser du just nu? läste du senast? ska du läsa sedan?

Just nu: kajsa ingmarssons bara vanligt vatten.
Läste senast: brännmärkt-serien av catharina ingelman-sundberg.
Ska läsa: svårt. det beror lite på vad jag känner för då.

Vilken bok verkade alla utom du gilla?
veronika bestämmer sig för att dö av paulo coelho. den var säkert tänkvärd på många sätt, men jag blev mest uttråkad.

Vilken bok intalar du dig själv att du ska läsa?

shantaram av gregory david roberts. jag kommer nog skjuta upp det ett tag till om jag känner mig själv rätt.

Vilken bok som kommer ut inom ett år kommer du prioritera att läsa?
jag vet inte riktigt vad som kommer ut?

Sista sidan: läser du den först, eller väntar du tills det är dags?
det beror lite på. oftast läser jag den sist, precis som man ska, men ibland när jag får panik över bokens utveckling så måste jag skumma igenom den sista sidan, annars klarar jag inte av att läsa. men det händer faktiskt alltmer sällan, det var mer förr.

“Författarens tack”: slöseri med papper och bläck, eller intressant?
särskilt intressant är det väl oftast inte, men jag skulle inte kalla det för slöseri heller.  

Vilken karaktär skulle du vilja byta plats med?
neej vad svårt. det vet jag inte. arwen i trilogin om härskarringen kanske? rivendell verkar vara en mysig plats att bo på och dessutom är det ju inte varje dag som man får figurera i aragorns dagdrömmar...

Vilken/vilka författare, som du inte redan har läst, vill du läsa?

joyce carol oates har jag tänkt läsa länge, men det blir aldrig av.  

Vilken/vilka böcker i dina hyllor har du haft sedan du gick i skolan?

inte utan min dotter läste jag typ sjuhundra gånger på högstadiet, av någon anledning.

Vilken/vilka böcker har fått följa med dig på flest resor? 
haruki murakami - norwegian wood 

Fanns det någon obligatorisk läsning som du hatade i skolan, men som visat sig vara riktigt bra tio år senare?
åh, jag avskydde livläkarens besök av per-olov enqvist i början, men den visade sig vara smått fantastisk. hjalmar söderbergs doktor glas var också innerligt hatad, men det är tur att man kan ändra sig.

Stephen King eller Anne Rice?

jag har ju faktiskt inte läst något av någon av dem, pinsamt nog. 

Begagnade eller sprillans nya böcker?

sprillans nya. det är något alldeles särskilt med att öppna en bok för första gången. dessutom luktar det ofta så gott om nya böcker. 

Har du sett en film som visade sig vara bättre än originalet, det vill säga boken? 
inte såhär på rak arm. 

Finns det någon vars boktips du alltid lyssnar på?

min storasyster jessica. hon har världens bästa smak.

Rekommendera en bok eller en serie:
nejmen det gååår ju inte. okejdå, naiv.super. av erlend loe.

Postat av: Marina

what, what in the but? har du inte läst stephen king eller Anne rice? ojoj, bäst du ger dig på någon av dem snarast ;)

2010-07-13 @ 10:16:34
URL: http://everpresentpast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0