let's woodstock!

ackordanalys är tyvärr inte riktigt min starka sida, vilket gör att jag just nu känner en stor frustration inför kommande inlämningsuppgift. hur tusan ska detta gå? menmen, övning ger färdighet, är det inte så? när den här sommaren är slut ska jag vara grym på både ackordanalys och låtskriveri. sådetså.

idag har jag inhandlat en kalender med woodstock-motiv (yes, nu ska det bli fart på kontrollfreaket inom mig igen) och en jäkla massa böcker. förutom att detta ska bli en kreativ sommar ur musikalisk och skrivande synvinkel, så ska det nämligen också bli en lässommar. för det har jag bestämt.

dessa böcker har alltså tillkommit och ligger nu överst i min att-läsa-hög:

- berättelsen om edgar av david wroblewski
- brännmärkt av catharina ingelman-sundberg
- dyngkåt och hur helig som helst av mia skäringer
- min mamma är en persisk prinsessa av sanna sjöswärd
- dödgrävarens dotter av joyce carol oates

åh, nya böcker gör mig så lycklig.

Postat av: Elvira

har inte läst någon av dessa böcker. men joyce carol oates är jag nyfiken på.

2010-06-09 @ 23:21:36
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0