i'll pretend that i'm kissing the lips i am missing and hope that my dreams will come true

ibland får man så mycket att tänka på att man glömmer bort att man hade en blogg.

lugnare lär det väl inte bli de kommande veckorna, med tanke på hur mycket skolarbete jag har framför mig. fick en smärre chock idag när jag insåg hur mycket jag måste hinna göra. roligt är det inte heller. analyser och fackartiklar. visserligen populärvetenskapliga, men ändock... fackartiklar. jag känner mig inte ett dugg sugen. men jag antar att det bara är att bita i det sura äpplet och gå och sätta sig på högskolan hela morgondagen. blä.

tur ändå att jag fick en liten dos av ida och jonathan idag på kvällen. det blev fika på kalles ända tills de stängde. det var mysigt värre. jag har känt mig lite isolerad de senaste veckorna, jag hoppas att det är på väg att vända nu. (ha! stor chans när man har såhär mycket plugg framför sig..)

nejmen fy på mig. så jag klagar och håller på.

nu ska jag läsa haruki murakami istället.
ni kan ju få lyssna på den här om ni vill?



det är sånt här som får mig att känna att jag borde ta tag i att lära mig att spela på min ukulele. just nu står den mest bara i fönstret och samlar damm. jag är alldeles för otålig för att lära mig nya saker har jag märkt. jag vill liksom vara grym på en gång! men jag kanske måste inse att det faktiskt kan vara värt att slita lite...

Postat av: Elvira

Anledningen till varför jag la min gitarr "på hyllan" var just för att jag också är en sådan som vill kunna allt på en gång. Nu när jag har lite dötid mellan plugg & tentor tänkte jag dock ta tag i det. När jag dessutom har lite Lars Winnerbäck-ackord vore det väldigt fint att faktiskt kunna spela dem.

2010-03-05 @ 12:37:00
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/
Postat av: Elvira

(sv) Emile Hirsch fick jag upp ögonen för efter just Into the Wild. Hade sett filmer med honom innan, men det var inte förens efter den filmen som jag insåg hur duktig han faktiskt är. Och även fast det måste vara mer en ett halvår sedan jag såg den filmen tänker jag fortfarande mycket på den.

2010-03-08 @ 16:23:41
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0