vi känner varandra genom tusen fenomen

igår kväll blev det åskväderpremiär. blixtarna lyste upp himlen, åskan förde tankarna till nån slags dov rundgång och regnet gjorde vattenpölarna till små bubbelpooler. om man ska försöka sig på några metaforer, men i ärlighetens namn är jag för trött för att det ska bli några vettiga sådana. det åskade igår helt enkelt. as simple as that.

men det var så mysigt. jag älskar att uppleva åskväder tillsammans med fina människor. vi drog ur alla kontakter till tv och datorer och satte oss istället i soffan allihop och diskuterade allt från politik till oförskämda glasskioskinnehavare tills klockan var sent in på natten. det är så förbaskat skönt att bara kunna umgås utan några som helst distraktioner. 

så gör det, gott folk. stäng av era datorer och tv-apparater. umgås. man glömmer lätt bort den sortens självklarheter när man befinner sig i ett kroniskt mediebrus. 


Postat av: Elvira

under sommaren brukar jag alltid vara datorfri i ett par veckor. först brukar det kännas lite konstigt, men efter ett tag kopplar jag helt bort allt med bloggar & övrigt.

2010-05-14 @ 11:09:29
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0