01 introduce yourself

jag är svag. jag faller för grupptryck. så nu vet ni det.



en introduktion alltså.
jag heter sandra och har överlevt 22 vintrar, hoppas på att kunna överleva även den 23e. jag tycker om att äta kakor, gå långa promenader, diskutera politik och gosa med min son. just det, jag har en son. han är 6½ vecka gammal i skrivande stund och redan det vackraste jag vet. jag har en fantastisk pojkvän också. han kvalar in på en mycket god andraplats.

en väsentlig del av mitt liv har alltid varit musik. det blir lätt så när man växer upp i en familj där det spelas gitarr och sjungs beatlesdängor och diverse andra 60-talsklassiker på alla familjesammankomster. följaktligen är beatles en av mina små besattheter, vilket man helt enkelt inte missar om man känner mig någorlunda. i övrigt lyssnar jag mest på indie och en hel del svensk pop i stil med lars winnerbäck och håkan hellström. jag brukar låtsas att jag spelar gitarr, men den bittra sanningen är att jag inte rört den på ett år (och jag var aldrig särskilt duktig när jag väl försökte heller. mer gärna än bra är ett ganska passande uttryck när det gäller mitt gitarrspelande).

jag skriver. det är det enda jag någonsin ansett mig vara hyfsat bra på. det händer att jag publicerar en och annan dikt på bloggen, men det jag skriver mest (och det som jag anser mig vara bäst på) är noveller och sammanhängande skönlitterär text som jag en dag hoppas ska kunna bli en roman. och det publiceras inte. än.

vid en första anblick tror jag att de flesta ser mig som en blyg och osäker liten tönt. och visst är jag en tönt, men en stolt sådan. en gång i tiden var jag nog blyg och osäker också, men det är en bild som jag inte känner igen längre. om det finns något som kan få en människa att växa några centimeter så är det att föda barn. mitt kanske stoltaste ögonblick.

annat värt att veta? stay tuned...

Day 01 – Introduce yourself
Day 02 – Your first love
Day 03 – Your parents
Day 04 – What you ate today
Day 05 – Your definition of love
Day 06 – Your day
Day 07 – Your best friend
Day 08 – A moment
Day 09 – Your beliefs
Day 10 – What you wore today
Day 11 – Your siblings
Day 12 – What’s in your bag
Day 13 – This week
Day 14 – What you wore today
Day 15 – Your dreams
Day 16 – Your first kiss
Day 17 – Your favorite memory
Day 18 – Your favorite birthday
Day 19 – Something you regret
Day 20 – This month
Day 21 – Another moment
Day 22 – Something that upsets you
Day 23 – Something that makes you feel better
Day 24 – Something that makes you cry
Day 25 – A first
Day 26 – Your fears
Day 27 – Your favorite place
Day 28 – Something that you miss
Day 29 – Your aspirations
Day 30 – One last moment

Postat av: Elvira

Vilken rolig lista! :) Tror att jag ska ta och påbörja den någon dag.

2010-11-18 @ 20:45:39
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: Fifi

Vilken fin bild jag fick av din familj nu, det låter så kul att komma från en musikalisk familj.



haha, töntar of the world - unite! Osäker är jag itne längre, men lite blyg ibland, men tönten inom mig försvinner aldrig!

2010-11-19 @ 12:08:04
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Fifi

Vilken fin bild jag fick av din familj nu, det låter så kul att komma från en musikalisk familj.



haha, töntar of the world - unite! Osäker är jag itne längre, men lite blyg ibland, men tönten inom mig försvinner aldrig!



Nä, det är fan inte lätt att skaffa en massa vänner. Inte att behålla dem heller. Eller att släppa någon inpå livet. Eller att hitta någon som står ut med en. Skönt att jag inte är ensam om det i alla fall.

2010-11-19 @ 12:08:51
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0