11 your siblings

tulliki är min äldsta storasyster. hon är sjuksköterska och jobbar med för tidigt födda barn på vrinnevisjukhuset i norrköping. hon har två flickor som är 14 och 11 år gamla. eftersom hon är 15 år äldre än mig och flyttade hemifrån när jag var sisådär 3-4 år, så har vi tyvärr inte den där typiska syskonrelationen som man kanske får om man bor tillsammans under uppväxten. men det blir bättre och bättre. vid en första anblick kan man tycka att vi är löjligt olika, men jag märker att vi har mer gemensamt än man kan tro. vi kommer varandra närmre hela tiden och när jag åkte in till sjukhuset med prematura sammandragningar i somras så var hon den första som hörde av sig. hon betyder enormt mycket för mig.

-

jessica är också ganska mycket äldre än mig. 11 år närmare bestämt. trots detta har vi alltid stått varandra nära. hon kan allt. det låter som en överdrift, men det är sant. en gång skulle hon gå på en audition där det var en fördel om man kunde spela ett blåsinstrument. vad trevligt, tyckte jessica och lärde sig att spela saxofon på tre veckor. annat intressant att veta? hon är musikalartist och har stått på göta lejons scen i buddy holly. när jag var liten sjöng hon let it be för mig när jag skulle sova. det var hon som körde lisbeth salanders motorcykel i millennium-filmerna. hon utsätts för orättvisa prövningar hela tiden men kommer alltid ur dem, starkare än någonsin. nu väntar hon tvillingar (!) och jag vet att om det är någon som fixar det galant så är det hon.


Postat av: Hanna

Åh vad fint du beskriver dem.

Men vad jobbigt med så mycket äldre syskon, tycker jag. Jag skulle aldrig ha klarat av min uppväxt utan mina bröder där omkring mig, hela tiden. Nu är de 18 år och jag är rädd för att de ska flytta innan jag har hunnit bli lika gammal.

2010-11-27 @ 01:13:26
URL: http://fightthefight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0