jag vet jag är en idiot och hela stan vet vad jag gjort

är det något jag avskyr (bortsett från snöslask och oplogade trottoarer då) så är det när saker inte blir som jag tänkt mig. jag är nog lite lätt autistisk på så vis. eller kanske är jag bara ett helt vanligt kontrollfreak. jag vet inte. men när saker tar en helt annan vändning än den jag byggt upp i mitt huvud - då får jag ångest. ordentlig ångest.

som när de möblerar om i en affär som jag ofta besöker. sånt kan göra mig galen. då vill jag gå därifrån. eller som när någon sagt att hon/han ska ringa och sedan inte gör det. då tror jag att människan i fråga hatar mig. eller som när man sagt att man ska göra något på ett visst sätt och det sedan inte alls görs på det sättet. då vill jag inte göra det överhuvudtaget.

jag och jesper bråkar ytterst sällan nuförtiden, så sällan att jag aldrig kan säga när vi bråkade sist. men när vi väl bråkar så har det allt som oftast med att göra att någonting inte blivit som jag tänkt mig.

en av mina små egenheter.
kanske berättar jag om fler vid något annat tillfälle.


Postat av: moa

är lite likadan, särskilt när folk inte hör av sig. kan sitta och bli helt tokig. och ifall något favoritprogram på tv inte sänds för att det är fotboll eller något, åh blir så arg och ledsen!

2010-11-12 @ 23:39:42
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Fifi

jag är likadan!

är jag inställd på något så bara måste det bli så, annars blir det kaos för mig och jag blir på urdåligt humör, jag kan liksom inte ställa om mig. Detta har lett till osämja mellan mig och Niklas ett antal gånger. Vi har inte direkt bråkat om det, men jag har blivit sur och dragit mig undan och Niklas har både blivit orolig för mig och trött på mig.

2010-11-13 @ 13:09:14
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Elvira

jag blir också extremt irriterad och får ångest när saker tar en annan vändning. och det där med människor som säger att de ska höra av sig och sen inte gör det, eller bestämmer sig för att komma en timma senare när man stämt träff, ja... sådant klarar jag inte av. okej om det händer någon enstaka gång, men inte jämt och ständigt.

2010-11-13 @ 14:14:14
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: M i c k a

med mig är det bara bra. (: hur är det själv? tycker att du har bildat dig en sån fin liten familj nu så allt borde ju iofs vara kanon bra :D pluggat färdigt?

2010-11-13 @ 21:29:18
URL: http://niintendo.blogg.se/
Postat av: Celine

Jag är precis likadan, har alltid varit lite av ett kontrollfreak som vill ha koll på allt som händer runt omkring mig, har jag inte det får jag halvt panik :)

2010-11-14 @ 16:55:11
URL: http://ceeline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0