like a rolling stone

vi brukar lägga vide på mage ibland på dagarna för att han ska få träna nackmusklerna. idag höll han upp huvudet jätteduktigt och vi blev så stolta och VIPS så hade han rullat över från mage till rygg! vi blev riktigt förvånade alla tre - bebisar brukar vanligtvis inte göra det förrän vid ca 3 månaders ålder. vi lade tillbaka honom på mage och jodå, han gjorde om det en gång till. duktiga killen!

bvc-besöket gick bra, även om vide blev skogstokig och mycket hellre ville äta än att bli undersökt.

jag fick fylla i ett papper om "min mentala hälsa efter förlossningen" också. jesper fick inte fylla i någonting. är det inte märkligt hur det fungerar? han är ju lika mycket nybliven förälder som jag, och dessutom var nog förlossningen på många sätt jobbigare för honom än för mig. jag var ju ändå borta och inåtvänd, totalt fokuserad på smärtan och omedveten om vad som hände. han var ju tvungen att titta på. kan ju vara nog så traumatiskt. tror de inte att pappor kan få förlossningsdepressioner? är de inte värda att kollas upp? nej fy, mödravården borde verkligen bli mer jämställd. byta namn till föräldravård kanske? inte konstigt att pappor generellt sett är dåliga på att ta tillräckligt med ansvar för sina barn - de blir ju inte behandlade som något annat än ett bihang.


Postat av: Emma

vilka duktiga killar vi har! :) du ser, de kan om de vill!

2010-11-24 @ 18:03:23
URL: http://yourcupoftea.devote.se
Postat av: sanna

dem är nästan jämnstora då :D det är härligt att se dem växa och det är otroligt hur fort det går :) nej malcom var lugn och fin när doktorn tittade och klämde :) han var trött, haha .. vi väckte honom ju dumma oss

2010-11-25 @ 11:55:40
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: fifi

Wow, vilken duktig pojk ni har!



Vad dåligt att de bara fokuserar så på mamman, pappan kan ju också bli deprimerad, det är ju en stor omställning för honom, kanske större än för mamman egentligen eftersom han kanske kan ha haft svårare att fatta vad det är som hände då han inte har haft barnet i sig.



när jag skulle skriva in mig på MVC här upptäckte jag till min stora glädje att det hette Barnmorskemottagning, det är ju ett betydligt bättre ord!



Kan tänka mig att jag inte kommer att vara lika förtjust i magen när jag är höggravid och otymplig...



2010-11-25 @ 20:47:05
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: moa

håller med dig på pricken.

2010-11-28 @ 14:57:35
URL: http://noparty.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0