while my guitar gently weeps

det slog mig ikväll:
jag har inte rört min gitarr på ett år.
det var lite av en skrämmande insikt.

-

skrämmande insikter förresten.
jag har fått några stycken det senaste dygnet.
skev inaktuell självbild, påverkan från diverse olika lärare jag haft genom åren... det gör mig arg och ledsen att inse att jag gått omkring och haft en totalt snedvriden bild av mig själv i flera år, och att största boven i dramat är skolan. skolan som ska hjälpa ungdomar att utvecklas - i själva verket är det precis tvärtom. skolan hämmar.

och det faktum att det aldrig slagit mig förrän nu.
det faktum att de jävlarna har kommit undan med det under hela min skoltid.
det är nästan värst av allt.

jag önskar att mitt högstadie-jag hade insett sanningen.


Postat av: Ida

Jag ville så gärna skriva någonting liknande tidigare. Men hittade inga ord över huvudtaget. Jag tycker inte att det är något löjligt beteende, jag saknar er med och tänker på er ofta. Jag vill så gärna träffa Vide innan han blir "större" och krama om er allihopa. Som det ser ut nu kanske vi kommer hem till kalla Sverige den 9: dec. Eller runt där. Då hoppas jag vi kan tända ljus och mysa en stund :) Även om det kanske inte blir på samma sätt som på den gamla goda tiden :p



Den 12:e bokar vi in er på skype, förutsatt att vi har råd att fylla på kortet :P



Puss och kram!

2010-11-10 @ 01:04:41
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: moa

högstadiet och dess lärare är något utav det värsta som finns. förstår inte hur det alltid kan vara så, hur de värsta lärarna, de värsta eleverna och de värsta skolorna samlas under de värsta åren. och ingen verkar vilja förändra. man fortsätter att anställa skitlärare osv.

2010-11-10 @ 12:33:20
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Elvira

högstadiet är den där tiden i mitt liv som jag aldrig skulle vilja göra om. den var lång och smärtsam och majoriteten av de lärare jag hade var... inte vettiga, om jag säger så (och eleverna var ju värst). det var inte förens jag kom till gymnasiet som jag insåg att jag också räknades, att jag betydde något. att det ska ta sådan tid att hämta sig från högstadiets år.

2010-11-10 @ 15:04:41
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: Anja

Sv: Hm, jag blandade ihop Kate Nash och Lily Allen precis i början, haha. Hade inte tänkt på Florence och Kate innan men nu när du säger det så förstår jag hur man kan blanda ihop dem.



Visst förstår du nu att du måste greppa gitarren och börja spela vettig musik?! Det hänger på dig nu! ;-) Men seriöst, det behövs lite nytt blod i musikbranschen.

2010-11-10 @ 18:35:44
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: Kristofer

Många skulle nog förfasas mest över ditt andra stycke i detta inlägg men jag tycker det är en förskräcklig och närmast oförlåtlig dödssynd att du inte spelar mer på din fina gitarr!! :P



(lite på skoj, lite på allvar!)

2010-11-12 @ 11:47:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0