je regrette je regrette

jag hade bestämt mig för att inte bli en sån där neurotisk överbeskyddande hönsmamma. åtminstone göra allt jag kunde för att försöka förhindra det (dock insåg jag väl ganska tidigt att det var dödsdömt - jag är lite hönsig av naturen och alla läskiga mammahormoner underlättar inte direkt).

så idag trängde jag undan allt mitt bättre vetande och tog med mig min 12 dagar gamla bebis till ica maxi. en fredageftermiddag. (detta efter att först ha ögnat igenom smittskyddsinstitutets hemsida och konstaterat att inte ett enda fall av RS-virus rapporterats i västmanland den här säsongen. hej hönsmamma!) och jag lovar er att jag aldrig har mått så dåligt i hela mitt liv. hostande folkmassor och intelligensbefriade människor som nödvändigtvis ska ställa sina kundvagnar på tvären mitt i gången... och hela tiden känslan av att om vide skulle dö av RS-virus så skulle det vara mitt fel för att jag inte ville vara överbeskyddande och så skulle jag behöva ta livet av mig. kort sagt - en mardröm!

hädanefter ska jag försöka komma ihåg att det helt enkelt inte är värt ångesten.
jag ÄR en neurotisk överbeskyddande hönsmamma. det är bara att förlika sig med det.


Postat av: Ida

åh vad söt du är, jag blev jätteglad när jag läste din kommentar och lite tårögd. du anar inte hur mycket jag vill träffa er och vide, han är hur gullig som helst. jag förstår att du känner dig överbeskyddande. antagligen kommer vi hem en stund i december så då måste vi ses. hälsa söta vide från mig och jag tänker på er ofta :) puss och kram.

2010-10-16 @ 18:43:44
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Hannan

vilken fin blogg. jättefin!

svar: åh, ja. indiska är en av mina favoriter!

2010-10-17 @ 00:40:49
URL: http://musikpolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0