oh i didn't realise that you wrote poetry, i didn't realise you wrote such bloody awful poetry

det fanns en outtalad gräns som vi gick över

jag tror att vi höll varandras händer under tiden
ett slags kosmiskt skämt som

rann oss ur händerna

 

det fanns en sommar som skulle tillhöra oss

men tystnaden skrek hål på mina trumhinnor
min sorgfågel flög vilse och

du fick aldrig veta

 

du fick aldrig veta
att körsbärsträden inte doftade i år
du fick aldrig veta

att mitt hjärta liksom tonårsvrålade sig

igenom klarvakna nätter

du fick aldrig veta

hur mörkret bländade mig när du blåste ut ljusen

du fick aldrig veta

 

det fanns en känsla av avsky men älskade vän,

du vet ju

att det finns ingen man avskyr så mycket

som den man egentligen älskar högt.

 

/s. stendahl. september2010.


Postat av: moa

fy i helvete vad vackert. det var längesen jag blev så tagen av poesi faktiskt. det är sant.



och tack för din kommentar på min blogg, jag blir så jävla glad! jag ler fortfarande när jag tänker på den, hihi.

2010-09-25 @ 10:06:01
URL: http://noparty.blogg.se/
Postat av: Ida

ja thåström är helt fantastisk upptäckte jag igår.



detta ovan är verkligen ett exempel på fasansfull vacker poesi.



"att det finns ingen man avskyr så mycket

som den man egentligen älskar högt."



det är ju precis så det är. jag tycker om dig, glöm aldrig det.



2010-09-25 @ 14:11:19
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: Elvira

älskar att läsa det du skrivit. alltid lika fint och lite smått sorgligt.

2010-09-25 @ 17:13:54
URL: http://madaboutzooey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0