räcker det inte snart?

and when she talked about the fall
i thought she talked about a season
i never understood at all


jag låg vaken hela natten. lade mig tidigt, vid 22-tiden, kände mig konstig i kroppen, något feberliknande fenomen, men ändå kunde jag inte sova förrän ca 05.30. därför kändes det inte ultimat med ett mvc-besök klockan 10 imorse, men det var ju inget att göra något åt. var ändå på förvånansvärt bra humör på vägen dit, med tanke på hur trött och dålig jag kände mig.

väl hos barnmorskan konstaterades att bebis inte hade sjunkit ner så mycket som jag kanske skulle ha önskat, så chansen att den ska titta ut innan beräknat datum känns plötsligt väldigt liten. redan där blev jag lite låg. och sedan kom det. beskedet om att mitt blodsocker - som under hela graviditeten legat perfekt - plötsligt var skyhögt. ska göra någon slags akut glukosbelastning imorgon bitti för att undersöka om det kan vara graviditetsdiabetes. dricka sockerlösning på fastande mage. jag mår illa bara av tanken.

och det blev bara för mycket. jag orkar inte. jag orkar verkligen inte.

Postat av: Anja

Tråkigt! Hoppas att du mår bättre snart, lycka till imorgon! Vet inte hur det är för dig, men för min del funkar det alltid att försvinna in i någon bok när det känns allmänt jobbigt. Så om du har någon favoritbok hemma eller någon som du inte har läst än så ge den en chans, det kanske känns bättre då.

2010-09-28 @ 21:56:59
URL: http://anjasstockholm.blogg.se/
Postat av: sanna

väntan är hemsk och att få höra att det kommer nog att dröja måste vara bläää. jag fick ringa förlossningen idag för jag vet inte om mitt vatten gått?! ha, så nu går jag med bindor och väntar på att känna något. än känns allt som vanligt och jag vet inte om jag ska vara nojjig eller inte.

2010-09-28 @ 22:02:47
URL: http://zebrafejs.blogg.se/
Postat av: Ida

sötnos. det är snart över ska du se. förstår att det tar på krafterna att inte kunna sova och att vara gravid, såklart. hoppas bebis tittar fram snart.



Puss.

2010-09-29 @ 00:06:43
URL: http://loveletterpapercuts.blogg.se/
Postat av: anna

Stackars min fina! Jag tänker på dig och hoppas att du mår bättre snart! Massor av kärlek

2010-09-29 @ 09:46:09
URL: http://pluttanna.blogg.se/
Postat av: sanna

usch! jag hoppas att det går bra. den där sockerlösningen var tillräckligt god sist .. sänder över lite av min sömn till dig!

2010-09-29 @ 17:34:11
URL: http://zebrafejs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0