She's got brains

Jag gillar inte högskoleprovet som sådant, det är ett uruselt sätt att avgöra huruvida man är lämpad att läsa på högskola/universitet eller inte. Man behöver inte vara ett matematiskt geni eller veta vad "pumpernickel" är för att bli en bra sjuksköterska, vill jag bestämt hävda.

Men jag gillar att jag idag slog mitt 18-åriga jag med hästlängder. 6 månaders sömnbrist till trots. Känns helt jävla suveränt om man får säga så. Diagram-delen var inte på min sida dock. Hur kan det vara så knepigt? All information finns ju där? Jättekonstigt. Någon sa en gång att jag inte var logisk. Det verkar onekligen stämma.

Nu har jag parkerat i soffan och planerar att äta godis och titta på någon intelligensbefriad serie eller film hela kvällen. Hjärncellerna måste ju få vila lite, för imorgon tänker jag plugga körkortsteori hela dagen. Hujedamej.


Postat av: Elvira

Själv hade jag verkligen jättedåligt betyg i matte, men jag kom in på universitetet ändå. Har alltid dragit mig för att göra högskoleprovet, och jag tror inte att det kommer att ändras under den närmaste tiden.

2011-04-02 @ 19:54:12
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/
Postat av: Killmamman

å hoppas det gick bra! har du kollat vd du fick för resultat? :)

2011-04-03 @ 08:37:23
URL: http://killmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0