02 A book that you've read more than 3 times

När jag var yngre brukade jag alltid läsa samma böcker om och om igen. Varför vet jag inte, för jag hade egentligen många böcker att tillgå. Men en bok som jag alltid läste på högstadiet var "Inte utan min dotter" av Betty Mahmoody. Jag var så fascinerad av hela händelseförloppet, fascinerad av de kulturskillnader mellan "vår värld" och "det där okända borta i öst" som togs upp. Och återigen: det där med att böcker inte får lämna mig oberörd. Jag mådde lika dåligt varje gång jag läste den (faktum är att jag nog mådde sämre och sämre för varje gång) och jag antar att den masochistiska sidan av mig fick mig att utsätta mig för det lidandet gång på gång. Märkligt egentligen. Jag har inte läst den sedan dess och kommer antagligen aldrig att göra det igen.

Postat av: Jennie

den boken finns i husets bokhylla, men jag har inte vågat läsa den ännu.

2011-02-11 @ 12:43:21
URL: http://sheislost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0