03 Your favorite series

Efter att ha funderat fram och tillbaka på den här punkten måste jag nog ändå säga att min favoritserie i boksammanhang är de sju böckerna om Harry Potter. Kanske för att det är en så stor del av min uppväxt, det ska jag väl inte bortse ifrån. Men faktum är ju att J.K. Rowling lyckats med någonting riktigt magiskt (no pun intended). Inte nog med att hon skapat en egen fantasivärld (det har ju fler gjort) men hon lyckades också göra det på ett sätt som passar både barn och vuxna. Eller rättare sagt: det började som en spännande, lite naiv barnbok och slutade som något riktigt dark and twisted där smarta trådar som lagts ut plötsligt läggs ihop och knyter ihop handlingen på ett helt fenomenalt sätt. Fullt med klockrena karaktärer. Och det är fullkomligt beroendeframkallande när du väl påbörjat en bok.

bild från www.weheartit.com.


Postat av: Lissie

Tack :)



Jag gillar den här listan, är lite sugen på att kopiera den. Och vad slår egentligen Harry Potter? Rowling är ett geni!

2011-02-11 @ 20:25:45
URL: http://fairlynuts.blogg.se/
Postat av: Kristin - Lilla vicke Vide och hans knäppa morsa

Haha med tanke på hur mycket knäppheter han hittar på så lär det med all säkerhet bli en fortsättning ;)



Åh älskar Harry Potter. Kan böckerna framlänges och baklänges. Önskar att den världen var verklig! Jag var på Universal studios i Orlando 2009 och då höll dom på och byggde harry potter världen där..satans helvete att man var ett år för tidig alltså höhö

2011-02-11 @ 21:24:56
URL: http://kristinsandgren.blogg.se/
Postat av: Celine

Håller med! Kommer ihåg att jag gick i lågstadiet när jag började läsa första boken.. tog en evighet haha men jag gav mig inte!

2011-02-11 @ 21:57:30
URL: http://ceeline.blogg.se/
Postat av: Elvira

Jag skäms lite för att jag endast har läst två (och en halv) Harry Potter-böcker. Men detta år har jag lovat mig själv att köpa alla i pocket och läsa dem innan den sista filmen kommer.

2011-02-13 @ 21:41:43
URL: http://anonvampiresdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0